T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / KAHRAMANKAZAN - Fatih Ortaokulu

STEM NEDİR?

STEM eğitimi öğrencilerin üretim ve buluş yapma alanında yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, problem çözme gibi yetenekleri geliştiren faydalı bir eğitim türüdür.

STEM NEDİR?

Çağımız, buluş, üretim ve teknolojik gelişme yarışları ve Endüstri 4.0 çağı olarak adlandırılabilir. Gelişmiş ülkeler arasında süren bu yarış ortamı, bütün ülkeleri bilime, mühendisliğe ve yenilikçi teknolojilere yatırım yapmaya zorlamaktadır. Bu sebeplerden ötürü, pek çok gelişmiş ve gelişmekte olan ülke, salt içerik öğretimine dayalı eğitim sistemlerinden vazgeçmektedir. Bunun yerine, öğretim programlarını güncelleyerek, sorgulamaya, araştırmaya, üretim ve buluş yapmaya imkân tanıyan STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) eğitimini, eğitim sistemleriyle entegre etmeye çalışmaktadırlar.

STEM eğitimi Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik disiplinleri arasındaki ayrımı tümüyle ortadan kaldırarak, bu disiplinler arasında tam uyum sağlamaya dayalı bir yapılanmadır.  Bu yapılanma sonucunda, anaokulundan üniversiteye kadar bütün kademelerde, gerçek dünya problemlerini çözmek için soru soran, araştıran, üreten ve yeni buluşlar yapabilen Endüstri 4.0’ın gereksinim duyduğu bir neslin yetiştirilmesi amaçlamaktadır.

STEM eğitimi mevcut fen, matematik bilgisi ve teknolojileri kullanarak karmaşık bağlamsal gerçek dünya problemlerine ya da sorunlarına yenilikçi çözümlerin uygulandığı mühendislik tasarım sürecine odaklanmaktadır. STEM eğitimi sayesinde öğrencilerin üretim ve buluş yapma alanında yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, problem çözme gibi yetenekleri geliştirilmektedir.

STEM Eğitiminin amaçları özetle;

Öğrencilerin STEM alanlarında eğitim görmeye ve STEM mesleklerini seçmeye yönelik ilgi ve isteklerini artırmak ve

Gerçek dünya problemlerini disiplinler arası STEM yaklaşımıyla çözebilme yeteneğini kazanmış geleceğin işgücünü yetiştirmektir.

STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) eğitimi büyük ölçüde gerçek dünyadaki sorunlara yaratıcı çözümler tasarlamaktan ibarettir. Öğrenciler gerçek dünya problemlerinin çözümüne dayalı STEM projeleri geliştirdiğinde, öğrendikleri fen, teknoloji, mühendislik ve matematik derslerinin gerçek etkisini daha net görebilirler. Bu tür bir problem çözme ortamında öğrenciler “Bu öğrendiklerimi gerçek hayatta ne zaman kullanacağım?” gibi sorular sormazlar ve öğrendikleri bilgileri gerçek hayat problemlerini çözmek için geliştirdikleri STEM projelerinde kullandıklarında yeteneklerini uygulama fırsatı bulabilirler.

Öğrenciler STEM Projeleri geliştirirken grup çalışması yaparlar. Öğrenciler grup çalışması yaparak aşağıdaki 21. Yüzyıl becerilerini geliştirirler:

Eleştirel düşünme (Critical thinking)

Yaratıcılık (Creativity)

İşbirliği (Collaboration)

İletişim (Communication)

Bu dört beceri, öğrencilerin okulda ve iş ortamında başarılı olması için esastır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 22.02.2025 - Güncelleme: 22.02.2025 12:58 - Görüntülenme: 18
  Beğen | 0  kişi beğendi